קידום באאוטבריין וטאבולה

אחד התחומים החמים היום בעולם הפרסום והשיווק זה Content Marketing או שיווק באמצעות תוכן. מסתבר שהבשורה בעניין הגיע דווקא מישראל עם שני הנציגות המכובדות טאבולה (Taboola) החלוצית בעניין ואאוטבריין (Outbrain) השחקנית החדשה יותר.

חברות אלה מעמידות פלטפורמה שמציעה המלצות קריאה לגולשים באתרי תוכן וחדשות כמו YNET, הארץ, וואלה, Mako, גלובס ועוד רבים אחרים.

קידום תוכן והפצתו עומדים בבסיסן של אסטרטגיות שיווק מוצלחות רבות. הסיבה לכך היא שמותגים המספקים תוכן איכותי, מקורי ושימושי יכולים להגדיל את כמות התנועה לאתריהם, ובעקבות זאת את אמון קהל היעד ואת מספר העסקאות.

איך עובדת שיטת הפרסום של טאבולה?

טאבולה (Taboola) היא הפלטפורמה הגדולה בישראל לפרסום כתבות וקידום תוכן שיווקי באינטרנט. פרסום בטאבולה מאפשר קידום כתבות שיווקיות באתרי תוכן מובילים כמו ynet, “גלובס”, “ישראל היום” או “וואלה!”, כך שייחשפו בפני עשרות אלפי גולשים מדי יום.

כדי למקסם את כמות הפניות המגיעות מלקוחות פוטנציאליים, בכל כתבה המקודמת בטאבולה נשתל טופס לידים לצורך איסוף פרטי קוראים המתעניינים במוצר או בשירות המוצג בכתבה – ומגיעים היישר אל תיבת המייל של המפרסם.

איפה רואים את המודעות האלו?

בסוף כל כתבה שהגולש קורא, משובצים קישורים לכתבות נוספות שעשויות לעניין אותו – וביניהן הכתבה השיווקית המקודמת בתשלום. בלחיצה על הקישור, המודעה מובילה את הגולש אל התוכן המקודם, פעמים רבות מבלי שהקורא כלל מודע לכך שעבר לגלוש באתר אחר.

למה כדאי לפרסם בטאבולה

פרסום באאוטבריין (Outbrain)

כמה פעמים גלשתם באחד מהאתרים הגדולים כמו Ynet, Walla, Mako וכדומה וקיבלתם המלצות תוכן בתחתית הכתבה תחת הכותרת "מרחבי הרשת", כנראה שבכל פעם. שיווק באמצעות תוכן מסתמן כאחד מהתחומים החמים בעולם הפרסום, ומאפשר לקהל רב להיחשף לתחום העשייה שלכם בזמן הנכון במקום הנכון ולא פחות חשוב בעיתוי הנכון. הקורא הדיגיטלי בררן מאוד בנוגע לתוכן שהוא צורך, הוא כבר רגיל שלצד הכתבות באתר ישנן מודעות רצות או קופצות ונמנע מבחירה לצרוך את התוכן שלהן. בטח שלא להקיש עליהן אפילו בטעות שמה יופנה לדף אחר.

במת האאוטבריין מאפשרת לאנשים שמתעניינים בתחום, לקבל פרסום באמצעות תוכן או פרסום שנותן ערך או מעביר מסר ומצליח בין היתר לשלב הפנייה למפרסם או למממן של המודעה.

נקודת המוצא היא, שהקורא הנמצא ברמת קשב גבוהה ופתוח ללמוד רעיונות חדשים, בוחר באופן פעיל להתייחס אל התוכן שמוצע לו ופתוח יותר לזכור אותו, לשנן ואפילו לפנות למפרסם דרך הקישור המצורף. אם אהב, מצא ערך כמו תשובה לבעיה שלו או קבל השראה.

כיצד זה עובד?

רעיון השיווק באמצעות תוכן עובד על עיקרון תחומי העניין, כך שהתוכן שתקדמו באמצעות מסע פרסום באאוטבריין, יופיע תחת כתבות הקשורות לתחומי העניין שהגדרתם כתגיות במסע הפרסום עצמו.

לדוגמה: אם אתם מאמני כושר המציעים אימונים אישיים והגדרתם שתחום המאמר או הכתבה שלכם עוסק בתחומים כמו: בריאות, סגנון חיים, כושר, ערנות, נעורים, הרגשה טובה, איכות חיים ויחד עם זאת שילבתם תגיות כמו: השמנת יתר, משקל עודף, כאבי מפרקים, בריאות, אימוני כוח אישיים וכדומה. תוכלו לזכות בחשיפה לאנשים שיש להם קשר ישיר לתחום שלכם ומעוניינים בו.

מהם היתרונות המרכזיים של פרסום באאוטבריין?

היתרון המרכזי הראשון עוסק ברמת הקשב של הקורא. הקורא, שגולש באתר מתעניין בנושא מסוים. הוא מחפש תשובות לשאלות, מעוניין לקבל השראה, ללמוד נושא חדש, להבין יותר... למעשה, הקורא נמצא במצב מחשבתי "פתוח", כלומר הוא פתוח לשאוב מידע. פרסום באאוטבריין עם תגיות שקשורות לנושא אותו חיפש הקורא, יתגלו בפניו מבלי שהוא יתאמץ לחפש אחריהן, קרי ייצא מהדף, יקליק מילות חיפוש אחרות וכדומה. גילוי התוכן בצורה פשוטה כל כך, מאפשרת לקורא לשמור על דריכות מחשבתית גבוהה ולהפנות קשב רב לתוכן המוצע לו - כאן בדיוק מוסברת ההצלחה של פרסום באאוטבריין.

היתרון השני - חשיפה ממוקדת לעסק שלך פרסום באאוטבריין מאפשר חשיפה שמבוססת על תחומי עניין. לכן, היא מקושרת באופן ישיר לתחום העשייה שלך, כך שבמקרים רבים הקוראים הופכים להיות לקוחות אפשריים, ויחסי ההמרה עבור כל כניסה גבוהים יותר, ומצליחים להצדיק את תקציב הפרסום. זה המקום ליצור תהודה גבוהה יותר, להביא לכניסות רבות יותר לאתר, להביא להתעניינות ו"לשים את העסק על המפה".

כמה מילים על היתרון של שיטת ה-Content Marketing

היתרון כאמור נמצא באחוזי המרה גבוהים יחסית כשהקהל שלכם הוא מתוחכם ואיכותי מהמקובל בלידים המגיעים מבאנרים. מידע נוסף על חישוב ושיפור יחסי המרה תמצאו כאן.

לאחר שהגולש נחשף לתוכן שלכם הוא מתרשם מהידע שלכם ומוקיר לכם טובה על המידע המועיל שצבר.

יש לכך מספר השלכות:

  • קידום במנועי חיפוש – ברמה המידית הגולש יוסיף לכם טראפיק של שהייה באתר וזאת כתוצאה מזמן הקריאה. כמו כן סיכוי טוב הגולש ירצה להיחשף לתכנים ומסרים נוספים שישפיעו על הדפדוף באתר והסיכוי לאינטראקציה עם האתר תגדל עם פעולות כמו שיתוף והשארת תגובות בתחתית הכתבה. את זה מנועי החיפוש מודדים ומוקירים מכל. למידע נוסף על הפרמטרים שמשפיעים על הדירוג שלכם בגוגל.

  • המרות – בנוסף הגולש יכול בהחלט לבצע רכישה וליצור קשר אתכם בכדי להתעניין בשירותים או המוצרים שלכם. המרות יכולות להופיע בדמות לידים באמצעות מילוי טופס פרטי קשר, הגעה לחנות, ביצוע רכישה באתר, הורדת תוכנה, או פניה טלפונית.

  • מוניטין – לחשיפת גולשים לתכנים שלכם יש השפעה מתמשכת על המוניטין שאתם בונים בעמל רב. אז גם אם הגולשים לא רכשו דבר הם זוכרים אתכם לטובה כמומחים, את התוצאות רואים לאורך זמן עם עליה במודעות למותג שלכם. אנשים מדברים עם אנשים ואלה מציעים להם לפנות לקבלת שירותים שנתקלו בהם ואתם רוצים לצוף בתודעה באופן חיובי בכדי שתופיעו ברשימה הנחשקת הזאת. עוד על ניהול מוניטן בעידן האינטרנט.

אנו מתמחים בקידום תוכן באמצעות Taboola ו- Outbrain.

מדובר בדרך יוצאת מן הכלל לייצר לידים איכותיים במיוחד, חשיפה ומיתוג, ובסיס ליצירת קהלים בפייסבוק ופלטפורמות אחרות.